MOVIE TRAILERS

Cavill & Kingsley in First Full Trailer for Crime Thriller 'Night Hunter'

by
June 6, 2019
Source: YouTube

Night Hunter Trailer

"He rigged the basement!" A full international trailer has debuted for a dark new crime thriller titled Night Hunter, also known as just Nomis for the international release. The film is about a detective and his police force who get "caught up in a dangerous scheme involving a recently arrested, troubled man who's linked to years of female abductions and murders." Although it seems to be a bit more complex than just that, with some twists and turns. This features quite an impressive ensemble: Ben Kingsley, Alexandra Daddario, Henry Cavill, Minka Kelly, Stanley Tucci, Nathan Fillion, Sara Thompson, Eliana Jones, Emma Tremblay, Brendan Fletcher, and Mpho Koaho. This looks a lot like The Snowman or The Girl with the Dragon Tattoo, about troubled men who abuse women, and the people caught up in trying to stop them.

Here's the new international trailer (+ poster) for David Raymond's Night Hunter, direct from YouTube:

Night Hunter / Nomis Poster

A weathered Lieutenant (Ben Kingsley), his police force, and a local vigilante are all caught up in a dangerous scheme involving a recently arrested, troubled man who's supposedly linked to years of female abductions and murders. Night Hunter, also originally titled Nomis, is both written and directed by English filmmaker David Raymond, making his feature directorial debut here following one short film previously. This first premiered at the Los Angeles Film Festival last year. The film is already set to open in Europe later this fall, but no US release date has been set by Saban Films yet. Stay tuned for updates. How does it look?

Find more posts: Indies, To Watch, Trailer

23 Comments

1

Awful trailer.

Efterklang on Jun 6, 2019

2

Really, you thought so? I thought the opposite. Oh well...lol...

thespiritbo on Jun 6, 2019

3

Yeah, the editing was all over the place and just seemed amateurish. The movie could be decent, it's just hard to tell from this trailer. As for the title, nomis is simon backwards.. I don't know if that means something though, haha.

Efterklang on Jun 7, 2019

4

I see your point and observations and that's cool. I liked the trailer for some reason. So it's simon backwards? Really? I mean it is, but is that the intention? And why? And why am I asking you when you've already stated to don't know?....lol....sheeeeet....I kinda want to know...but will I ever?....geez...another unresolved issue in my life!!!

thespiritbo on Jun 7, 2019

5

I found out!...that you can't find out unless seeing the movie as it's revealed in the 2nd half...lol...it is for sure an anagram(?) of Simon which is the name of the crazy killer guy in custody per the trailer...why we won't know unless someone sees it and comes forward. I shall try to let this go as otherwise it'll drive me crazy...lol...cheers!

thespiritbo on Jun 7, 2019

6

Well I guess the trailer (or maybe just the title) did something right if it's driving you crazy already lol

Efterklang on Jun 8, 2019

7

...lol...right you are. Cheers!

thespiritbo on Jun 8, 2019

8

Either it's incredibly confusing or a complex game of cat and mouse. I'm thinking the former...

THE_RAW_ on Jun 6, 2019

9

The problem with A. Daddario is that I mostly watch films with her because of her appearence. And that doesn't always end good when the quality of the film is in question. Of course, I still haven't find a way to resist it ...

shiboleth on Jun 6, 2019

10

That sounds more like your problem than hers.

Nielsen700 on Jun 6, 2019

11

Nope, I don't see it as a real problem. Quite the contrary. And besides, there's a possibilitly I'm wrong about the quality when this one is in question ...

shiboleth on Jun 7, 2019

12

She's a unique beauty, for sure...reminds me of Lee Remick.

kitano0 on Jun 6, 2019

13

Hmm, never thought of that comparison. But let me have some thoughts about it. Anyway, thanks for that idea ...

shiboleth on Jun 7, 2019

14

Except Lee Remick was much more talented...I think anyway.

thespiritbo on Jun 7, 2019

15

She sure has got the blue eyes...first thing I noticed in this trailer about her. I've never been able to take her seriously what with some of the garbage movies she made like that beach thing with the Rock and wearing a silly bathing suit...doing stuff like that is more harmful to obtaining a sustainable and serious career. At least she landed a part in this film and that's a good thing for her.

thespiritbo on Jun 7, 2019

16

Oh yeah, that Baywatch thing was just dreadful. But, as you said, let's hope she'll do better with this one. Regardless her beauty ...

shiboleth on Jun 8, 2019

17

I liked this trailer and seem to like these kind of films set in Europe. It certainly has a nice cast and I liked the actor playing the crazy guy in custody. Anyone have a clue what the original title, Nomis means?

thespiritbo on Jun 6, 2019

18

Looks like 'Simon' backward to me. "Some reflections are deadly."

Will Reinhardt on Jun 7, 2019

19

Interesting...where did your 'some reflections are deadly' come from? Was that in the trailer?

thespiritbo on Jun 7, 2019

20

On the poster.

Will Reinhardt on Jun 8, 2019

21

Ah...thank you. It is starting to make a bit of sense to me now as to why this title because the bad guy in the trailer and movie is named Simon and he's crazy. Cheers!

thespiritbo on Jun 8, 2019

22

Cavill can't catch a break. Reminds me of Taylor Kitsch.

DAVIDPD on Jun 7, 2019

23

Yea, well observed, David...and me too. I like them both and tend to really like Taylor Kitsch. I'm said it before...Hollywood is a tough gig! Cheers!

thespiritbo on Jun 7, 2019

Sorry, new comments are no longer allowed.

FEATURED POSTS

POPULAR COMMENTS

LAST YEAR'S TOP 10

Alex's Top 10 - 2020
1. Nine Days
2. Berlin Alexanderplatz
3. Pixar's Soul
4. Pieces of a Woman
5. Feels Good Man
6. Another Round
7. The Truffle Hunters
8. Sound of Metal
9. Lovers Rock
10. Nomadland
Click Here for Thoughts

Adam's Top 10 - 2020
1. Spontaneous
2. Promising Y. Woman
3. Nomadland
4. The Vast of Night
5. Blow the Man Down
6. The Invisible Man
7. Minari
8. Possessor
9. Feels Good Man
10. Color Out of Space
Click Here for Thoughts

FOLLOW US HERE

Subscribe to our feed or daily newsletter:
Follow Alex's main profile on twitter:
For the latest posts only, follow this acct:

Add our updates to your Feedly: click here